ENERJİSA Millete Hep Böyle YAPIYORSA!
Milyonları ilgilendiren, her alanda toplumsal sorunlarımız var.
Kişisel olarak algılamamak gerekiyor..Her vatandaşı ilgilendiren konulardır bunlar.
Kablo TV’den, internet şirketlerine, GSM operatörlerinde her alanda; akıl almaz hukuk dışı uygulamalarla vatandaşı isyan ettirecek noktaya gelindi.
Herkes vatandaşı Kaz gibi soymaya çalışıyor.
İşin kötü yanı bu hukuksuzluklara “ dur” diyecek, denetleyecek kimse de yok.
Türkiye’de dava açmak, hak aramak, inanılmaz derecede zor. Uğraşanlar bilirler.Sektör güçlü..
Olan vatandaşa oluyor.
***
Devlet artık elektrik üretmiyor, dağıtımI yapmıyor.
Özelleştirerek, Bu hizmetleri özel sektöre devretti.
Türkiye’de milyonlarca elektrik abonesi ve muhatabı bulunuyor..
Buradaki amaç, verimi ve hizmet kalitesini artırmaktır.
 Vatandaşa kolaylık sağlamaktı. Hiç de öyle olmadı.
Özel sektör bildiğini okuyor, vatandaşın canına okuyor.
Vatandaş, devleti  ‘mum’la arıyor.
Eskiden elektrik faturalarımız aylık gelirdi.
Şimdi 20 günde bir geliyor.
Sebebini hiç düşündünüz mü?.Yüzde 30 gizli zam..
İşin kötüsü şu:
Bir çok vatandaş, ödemelerini Bankalar aracılığı ile otomatik yaptıkları için bunlardan haberleri bile olmuyor ve görmüyor.
***
Ankara- Gölbaşı ilçesinde hafta sonra kullandığım bir hobi bahçemiz bulunuyor.
Elektriği günde sadece; sabah 40, akşam 40 olmak üzere toplam 80 dakika otomatik sulama sisteminde kullanılıyor.(çimler sulamak için.)
Haziran başında başlar, Ekim sonunda biter. Yanı yılda dört ay. Ekim sonun su ve hidrofor kapatılır.
Geçtiğimiz 2016 yılında, bu tüketim için aylık 20-30 TL civarında fatura gelirdi.
12 Ekim günü saat 12.09’da ENERJİSA’dan gelen mesajla 2017 Ekim dönemi için:
 403.60 TL tutarında faturamın bulunduğu, bunu de 23.10.2017 tarihine kadar ödeme yapmam gerektiği belirtiyorlardı .
Gelen faturanın altında da ”Eski ve gecikmiş borcu bulunmuyor” diye yazıyordu.
***
ENERJİSA’ dan gelen mesajı ;sosyal medyadan paylaştım.
Ertesi gün ENERJİSA Genel Müdürlüğü Basın Müşavirliği’nden arandık.
Duyarlılıkları için önce teşekkür ettim ve sonrada şunları söyledim.
*Günde sadece 80 dakikalık kullanım için bu tüketim doğru mu?
*Ditelim ki doğru, gelen faturanın altında neden” borcu yoktur” yazıyor du?
*Faturaları aylık olarak neden göndermediniz de biriktirip gönderdiniz?
Ve diğer sorularımızı…
***
Üç gün sora arandık “Özür dileriz, bir hata oldu. Faturanız düzeltildi” denilerek; yenilenmiş şu mesaj gönderdiler.
2017/10-Ekim dönem için, (403 TL’lik aynı dönem )  201.80TL’lik düzeltilmiş ve 06 Kasım gününe kadar ödemem istendi. Bizde aynı tarihte faturamızı ödedik.10 gün sonra yeni bir kazık daha geldi.
ENERJİSA 2017/11 dönemi için, yanı hidroforu kapattığımız, elektrik kullanmadığımız Kasım ayı için bir fatura daha gönderdi.209.20TL, son ödeme günüde:20.11.2016
Özetle: ENERJİSA, önce 403 TL’lik fatura gönderdi..”Ne oluyoruz” deyince “Pardon yanlışlık oldu” diyerek faturayı 201’TL’ ye düşürdüler
Ardından, belki anlamazlar diyerek, kullanılmayan kapalı elektrik için, 209 TL’yi  daha salladılar.
Bütün bu yazdıklarım görüşme kayıtlarında ve gönderilen mesajlarda duruyor. İsteyen bakabilir.
Bütün bunları; Başbakanlıktan tanıdığım ENERJİSA CEO’su Kıvanç Zaimler ile ENERJİSA Satış Şirketleri Genel Müdürü Hüseyin Çağların dikkatlerine sunuyoruz.
Ve diyoruz ki:
Yazımızın başlığını “ENERJİSA Millete Hep yapıyorsa” diye koyduk
 “Ayıp ediyor SA “ diye bitiriyoruz..