Trabzon Ticaret ve Sanayi Odasındaki buluşmada DKİB Başkan Yardımcısı Ahmet Hamdi Gürdoğan Samsun-Sarp tren yolunun avantajlarını anlattı. Bu hatta ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi. Yıllardır kafkaslara açılmak için bunda ısrar ediyor. Bir de lojistik te..
Türkiye, yüksek hızlı tren (YHT) teknolojisi kullanan dünyada 8, Avrupa'da ise 6. ülke konumuna yükseldi.
Hızlı tren ile seyahat edenler olmuştur, mükemmel konfor sağlıyor. Hemen hiçbir ulaşım aracında yüksek hızlı trendeki konfor yok desek yeridir. Havayolu ulaşımı evet kısa ve çok modern; ancak tren ulaşımı uzak ve yakın mesafelerde durak kolaylığı sağlıyor.
Türkiye son 20 yılda önce karayolu ulaşımını önemli bir standarda kavuşturdu.
Karayolu ulaşımı oturdu devamı da geliyor, Türkiye’nin dört bir tarafı bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tünellerle örülmüş durumda.
İstanbul içi ulaşım ve İstanbul’dan başkent Ankara’ya Bursa’ya ve devam eden büyükşehirlere uzanan otoban ayakları inanılmaz güzellikte.
Konumuza dönersek Türkiye hızlı tren ulaşımını da karayolu ağı gibi genişletmek ve özellikle tüm büyükşehirleri birbirine bağlamak durumundadır.
Bununla ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Yüksek hızlı trenler, mesafeleri kısaltarak vatandaşımızın hayatını kolaylaştırıyor. Yüksek hızlı tren hatlarımızı yaygınlaştırmak için çalışmalarımız hız kesmeden sürdürüyoruz. 2053 Ulaştırma Master Planı çerçevesinde YHT hatlarıyla 52 ilimizi daha birbirine bağlayacağız. Ankara-Afyonkarahisar-İzmir ile Ankara-Bursa YHT Hatlarında yapım çalışmalarımız devam ediyor” dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan başbakanlığı döneminden itibaren en önemli önceliklerinin arasına ulaşımı aldı. Bakın son 20 yılda nereden nereye geldik.
Uraloğlu’nun yüksek hızlı trenle ilgili verdiği bilgiler oldukça çarpıcı.
Beğenilmeyen şey tasvip edilmez, rağbet görmez. Bizzat seyahat etmiş biri (Ankara-İstanbul) olarak Yüksek Hızlı Tren ulaşımını çok çok önemsiyoruz.
Uraloğlu’nun açıklamasındaki detaylara bakalım.
Gelecekte YHT ile ilgili nasıl bir provizyon çiziliyor inceleyelim..
ilk olarak Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren hattı 2009’da, Ankara-Konya yüksek hızlı tren hattı 2011’de, Ankara-İstanbul hattı 2014’te, 2022 yılında Konya-Karaman ve son olarak da 2023 Nisan’ında Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattı vatandaşların hizmetine sunuldu.
Uraloğlu, yüksek hızlı trenlere olan ilginin her geçen gün daha da arttığını söylüyor.
Türkiye, ulaşım sorununu çözen bir Avrupa ülkesi konumunda.
Bunun harcında son dönemi dikkate alırsak ve yatırımların bu noktada zirveye ulaştığını varsaysak başta Cumhurbaşkanı Erdoğan, Binali Yıldırım, Ahmet Arslan, Cahit Turhan, Adil Karaismailoğlu ve Abdulkadir Uraloğlu isimlerine hak teslimi yapmış oluruz.
Uraloğlu’nun misyonu ve sorumluluğu 100. yılda Cumhuriyet Kabinesi’nde olması hasebiyle daha bir fazla. Trabzon-Erzincan Yük treni, Sarp-Samsun hızlı tren.
Kararlılıkla çalışıyor, Türkiye’nin ulaşım sektörünün gelişimin mutfağında A’dan Z’ye bulunmuş bir isim.
Trabzon’un Bakanı olarak gelecek günlerde misafirleri olacak. TTSO Başkanı Erkut Çelebi, Trabzon Ticaret Borsası Başkanı Eyüp Ergan, DKİB Başkan Vekili Ahmet Hamdi Gürdoğan ve Esnaf Odaları Birliği Başkanı Metin Kara ile Başkan Vekili Mustafa Ercelep.
Dosyaları hazır. Yatırım Adası da en başında, Lojistik merkezler devamında. Başkanları ve basını çok TTSO’da kararlı gördük. Trabzon’un ihracatı nerede ise 1 miyar dolara geriledi. O nedenle acilen Arsin Yatırım Adasının temeli atılmalı, Tekstil organize sanayi bölgesine başlanmalı.
Erkut Çelebi iddialı. Eğer, Arsin Yatırım Adasında dolgu işine başlanmaz ise ben sembolik olarak 61 kamyon dolgu ile başlatacağım!
Gerisi Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınındır!