Azerbaycan’ın işgal altındaki topraklarını kurtarması başta Trabzon olmak üzere komşu illerimize ekonomik girdi noktasında ciddi katkılar sağlayacaktır.

Zira Nahçıvan Koridoru, Asya-Avrupa arasındaki lojistik mesafeyi kısaltan koridor, Türkiye’nin Azerbaycan üzerinden Orta Asya’ya açılan kapısı olacak.

Küresel çapta yaşanan lojistik sıkıntısı ve navlun fiyatlarının katlanması, Türkiye’yi Azerbaycan’a bağlayan Nahçıvan koridorunu öne çıkarıyor.

Dünyada konteyner sıkıntısı öyle bir hal aldı ki, fiyatlar 2 bin dolardan 10 bin dolara fırladı.

Trabzon Limanı Genel Müdürü H. Muzaffer Ermiş konu üzerinde bazı değerlendirmelerde bulundu.

‘’Azerbaycan, ikinci Karabağ Savaşı ile işgal edilmiş topraklarını geri kazandığı gibi, Avrupa ve Asya arasındaki ticari ulaşımın en kısa yolunun önünü de açmış oldu’’

Ermiş, “Bu koridor; Azerbaycan, Ermenistan ve Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti’nin yanı sıra bölge ülkeleri Türkiye, Rusya, İran ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri için yeni ekonomik ve ticari imkânlar doğuracaktır.

Koridorun ortaya çıkaracağı değer büyük bir potansiyel taşıyor” diyerek Trabzon’un ve bölge illerinin alacağı role şöyle vurgu yaptı:

Bölge ülkelerinin ikili ekonomik ve ticari ilişkilerini artırırken Avrupa ile Asya arasındaki ticari hareketlilikte Trabzon Limanı önemli rol üstlenecek, bu gelişme ticaret Şehri olan Trabzon’a önemli bir ekonomik değer ve iş imkânlarını da beraberinde getirecektir.

Bu koridor; Trabzon Limanı ile bölgenin Dubaisi olmaya aday Bakü limanlarını birbirine bağlayacak. Trabzon Liman İşletmeciliği A.Ş. olarak konu ile ilgili çalışmalara başlamış bulunmaktayız.”

Ovaköy Sınır Kapısı'nın açılmasıyla Irak'taki ticaretin ana aktörü Türkmenler haline gelecek.

Zengezur Koridoru (Nahçıvan Koridoru) üzerinden kurgulanacak bir ticaret yolu Türk Dünyasını birleştirebilecek. Bu iki projenin yıllık getirisi milyarlarca dolara eş.

Özetle Nahçivan koridoru; Güney Kafkasya’dan geçen hem kuzey-güney hem de doğu-batı ulaşım koridorlarının bir parçası olacak

Koridor, Türk Konseyi üye ülkeleri üzerinden geçen ve Avrupa ile Asya arasındaki en kısa koridor olan Orta koridora yeni bir arter ekleyecek ve bölgesel bir ulaşım hattı olarak bölge ülkelerine ekonomik imkânlar sağlayacak.

Nahçıvan koridorunun taşıyacağı bir diğer stratejik değer ise Türkiye ile kardeş Türk devletleri arasında doğrudan bağlantı sağlayan yeni bir hat oluşundan kaynaklanması.

Yıllardır Trabzon Limanı’nın güneye doğru büyümesi gerektiğini bunun için alan açılması gerektiğini yazıyorduk.

Samsun Limanı ne kadar önemliyle Asya-Pasifik ağında Trabzon Limanı’nda daha öncü olarak işlemesi gerekmekte.

Başkente Ankara’da Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Baş Denetçisi Şeref Malkoç ile Azerbayacan sohbeti yaptık. Karabağ zaferinden sonra 2 kez Azerbayacan’a gitti. Ve bir de rapor hazırladı. Muhtemelen o raporu kitaplaşatıracak. Azerbaycan yönetimi Türk müteahhitlerinin yaptığı yollar ve havalimanaları konusunda hayranlıklarını Şeref Bey’e de aktarmışlar. Ombudsman Malkoç, Türkiye’nin Ortadoğu ve Afrika’daki yatırımlarının önemli bir kısmını Azerbaycan’a kaydıracağını söyleyerek hem Türkiye’nin hem de Karadeniz Bölgesi’nin hazır olması gerektiğinin altını çizdi.  Diyeceğimiz şu: Türkiye için belki bir kapı kapanır ama onlarca kapı açılır. Azerbaycan’daki zafere Türkiye’nin verdiği destek sıkıştırılmaya çalışılan Türkiye için sadece siyasi değil ekonomik anlamda da önemli bir güç açılımı olmuştur.