Türkiye’de artan nüfusla birlikte otomobil yol güzergahı ihtiyacı da her geçen gün artıyor.

Son 20 yıldır ülkemiz bölünmüş yollarla, otoyollarla, köprülerle, tünellerle hayatlara hayat kattı, birleştirdi.

Yol noktasında hemen hiç kimse şikayetçi olamaz, araçların büyük çoğunluğu yenilendi ama kazalar devam ediyor, nedeni dikkatsizlik, acelecilik, kural tanımamazlık.

Türkiye’nin ulaşım hizmetlerinde bu noktaya gelmesinde Trabzonlu bürokratların ortaya koydukları irade ve çalışkanlık takdire şayandır.

Trabzonlular Karayolları Genel Müdürlüğü hizmetlerinde büyük iş yaptılar.

Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu ismini bugün Türkiye tanıyor. Türkiye ulaşım noktasında uluslararası projeler gerçekleştirdi.

Uraloğlu’nun makamı tepeden inmeyle gelinen bir makam değil, yıllarca emekle örülen bir makam. Kayseri, Samsun, İzmir bölge müdürlükleri öyle altından kalkılacak müdürlükler değildir.

İnanılmaz güzel hizmetler yaptı.

Yolu her zaman açık, Türkiye’de devlet kadrolarında aranan ve özlenen devlet adamlığı profili vardır.

Çalışkanlığı, pratikliği, tecrübesi, dürüstlüğü Uraloğlu’nu seçkin bir bürokrat noktasına getirdi. Tayyip Erdoğan Başkanlığındaki bir sistemde hiç kimse oturarak, buyurarak o koltuklarda kalamaz, bunun örneklerini öncesinde çok yaşadık.

Karayollarında projelere ve yapılan hizmetlere gelecek olursak Türkiye’nin bitirilen devam eden mega projeleri var, bizde bir şey açılışı yapılır ve unutulur.

Vefalı olmanın gereği zaman, zaman hatırlatmak nereden nereye geldik demektir.

Bölgemizde bitirilen Ovit Tüneli basit bir çalışmamıdır, değerini bizzat gören ve bilen bilir.

Şimdi Zigana Tüneli bitiriliyor, Trabzon ve Bölge illerimiz için Gümüşhane ve güneyi artık çile olmaktan çıkıyor.

İstanbul-İzmir otoyolu 2 yıl önce hizmete açıldı 426 km uzunluğunda, Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan Marmara ve Ege Bölgeleri tam erişme kontrollü otoyol ağı ile birbirine bağlandı.

Yap-İşlet-Devret Modeli ile 2013 yılında başlanan toplam 443 km uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu, ekonomik aktivitelerin en yoğun olduğu Marmara Bölgesi’nin etrafında yüksek standartlı bir otoyol ağı tesis ediyor.

İzmir’in, Aliağa ve Çandarlı Limanı’na yüksek standartlı yollarla bağlantısını sağlayan İzmir, Menemen ve Aliağa’nın şehir içi trafiğini rahatlatan Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu.

Devamla Osmangazi Köprüsü İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en önemli kesimini oluşturuyor, Yavuz Sultan Selim Köprüsü 59 m genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü İstanbul’un kuzeyinde yer alan 3. Havalimanına hızlı ve güvenli ulaşım tesis ediliyor.

Son teknoloji ve mükemmel işçilik ve mühendislik hizmetleriyle yapılan bu çalışmalar ekran önünde olanlar.

Ülke artık bu projelerden gelir açısından da para kazanma noktasına geldi.

Türkiye’de ulaşım ağı Bölünmüş Yol Projeleri, Otoyol Projeleri ve Uluslararası Projeler adıyla 3 başlıkta toplanıyor.

Yerelde yapılanları da düşünmek gerekir ki yazalım, Uraloğlu için 2007 yılında ‘Dağları Delen Adamlar’ diye manşetim var.

O günden bugüne Türkiye’nin edindiği kazanımı fazlasıyla hakeden bir başlık diye düşünüyorum.

Ve çok tartışılan bir nokta ile bitiriyorum, Orhangazi köprüsünden geçiş garantisi televizyonlarda dile getiriliyor ya geçiş garanti sayısı aşılmış ve 45 binin üzerinde araç ile Türkiye Cumhuriyeti devletinin kasasına da para kalmaya başlamıştır.