‘Sanat altın bilezik’ tanımlaması şu dönemde hatırlattığı anlamdan daha önemli değer taşıyor.

Kamu ve özel sektörde kadrolar oturdu, alımlar son derece sınırlı ve seçici.

Sadece seçici olmasının yanında KPSS, sözlü ve yazılı sınavlar işe yerleştirmelerde uyumluluk alışma deneme süresi derken iş ve maaş aslanından ağzından tabiri diğerle midesine kaçtı.

Peki gençler ne yapacak, üretim için meslek edinmek herşeyin başı. Bunun yolu okul eğitiminden geçiyor.

Okulun yanı sıra hafta sonları, ara tatiller ve yaz dönemlerinde de sanat ve zanaat öğrenimine devam etmek buraların mutfağının havasını almak gerekiyor.

Meslek eğitiminin dışında sanat, kültür ve sporda da çocukların gelişimine uygun adımları atmak durumundayız.

Trabzon bu alanda bizce başarılı ve madeni bol bir şehir, değerlendirmek ailelerin elinde.

Bunların bir örneği Akçaabat’ta.

Akçaabat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) okullar arası başarı ve imkan farklılıklarını azaltmak, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek amacıyla başlatılan "Temel Eğitimde 10 Bin Okul" projesi kapsamında 23 öğrenci ve 6 öğretmenden oluşan ekip oluşturdu.

Akçaabat’ın dışında ben diğer meslek liselerimizi de başarılı buluyorum.

Orada müdür ve öğretmenlerin ne kadar gayretli olduklarının bizzat tanığıyız.

Meslek okullarına ne olursa olsun lisesi bitirsin gözüyle bakılsa da öğretmenler her öğrencinin okuldan bir şey öğrenerek oradan ayrılmalarını ve hayat yolculuklarında onlara yardımcı olmaları için her türlü fedakârlıkların içerisindeler.

Türkiye’de ara eleman sıkıntısı bugünün problemi değil, son 2 iki yıl patlayan enflasyon ve hayat pahalılığı nedediyle üretim ve yerli kaynakların ne kadar önemli olduğunu ortaya koydu.

Akçaabat özelinden bakacak olursa bazı teknik bilgiler vermekle yarar görüyorum.

Trabzon İl Milli eğitim Müdürü Hüseyin Burak Fettahoğlu, Trabzon'da meslek lisesi öğrencilerinin yeni üretimler yapmalarını ve bu üretimlerin karşılığını döner sermayeden pay olarak almalarını önemsediklerini dile getiriyor.

Eğitimde geç kalınmışlık yoktur diyoruz, sıkı gayretle çok şeyi telafi edebilirsiniz.

İl Milli Eğitim Müdürü, öğrencilerin 1 milyon 635 bin liralık üretim gerçekleştirdiğini üretim süresi içerisinde döner sermayeden yaklaşık 345 bin liralık pay aldıklarını aktardı.

Yakın zamanda çevre illerdeki okullarla da protokol imzalanarak üretime devam edilecek.

Başta Trabzon Ticaret Sanayi olmak üzere sanayici ve işveren hemen her fırsatta ara eleman ihtiyacını dile getiriyor.

Türk toplumunda bakış açısı değişiyor, meslek edinimini önemseniyor.

Sanayici bu hususta fotoğrafı şöyle çekiyor, kulak vermeye devam edelim:

"Sanayide çalışacak işçi, ara eleman, usta, ustabaşı, operatör, kaynakçı bulmakta zorluklar çekiliyor.

Sanayi odaları, ticaret odaları bu soruna çözüm bulmak için Endüstri Meslek Liseleri, Milli Eğitim Müdürlükleri ve İŞKUR ile ortak projeler üretmeli.

Örneğin İŞ-KUR, Milli Eğitim, işadamları ile meslek örgütlerini bir araya getirecek bir çalıştay sıkıntının sona erdirilmesi konusunda önemli katkı sağlayabilir.

Meslek örgütleri, kamu kurumları ve yerel yönetimler ortak projeler gerçekleştirebilir.

İnsanlar çocuklarının marangoz, demirci, kaynakçı gibi mesleklerde de yetişmesine daha fazla ön ayak olmalı.

Herkes evladının bankacı, doktor, avukat, mühendis olmasını arzulasa o zaman bu işleri kim yapacak?

Mesleki eğitim çocuğun koluna takılacak altın bir bilezik.

Her zaman geçimini temin edebileceği bir imkan.

Aileler çocuklarını ülke ekonomisine katkı verecek şekilde yönlendirmelidir.

Akçabaat örneğini önemsiyoruz.

İl Milli Eğitim Müdürü Burak Fettahoğlu’nu da Öğrencilerin alın terinin karşılığını almalarının önünü açması sebebiyle kutluyorum.

Trabzon’a geldiği günden itibaren koşturuyor, terliyor.

Maşallahı var.