Trabzon daha bir hafta önce aynı masa etrafında toplanmıştır. Handikapımız yok mu? Var. Trabzon’daki siyasi rekabet her zaman devam etmiştir. Bu mücadele ve gruplaşmalar hizmeti ağır götürmüştür. Tokmağı aynı anda aynı yere vursak!
Trabzon’da şehirle dertlenen insanların başında eski Belediye Başkanı Hasan Melek’i sayıyorum. Muhteşem bir demiryolu dosyası hazırladı, ses getirdi. Arkasından Trabzon’un köklü esnaflarından Ahmet Altunayoğlu’nu sayarım. Onun derdi de Güney Çevre Yolu.
STK’nın önemli isimleri var.
Mimarlar Odasın eski Başkanı Sayim Adanur, mevcut başkanı Gürol Ustaömeroğlu, İMO Başkanı Muzaffer Aydın, Ziraat mühendisleri odası başkanı Cemil Pehlevan her zaman hassaslar. Son dönemde Makine mühendisleri odası başkanı Fulya Bankoğlu da öne çıktı.
Bunlar yerel yöneticilere ve genel siyaset yapanlara her zaman öneri sunarlar.
Dün sabah erken saatlerde Ahmet Altunayoğlu aradı.
Öfkeliydi.
‘Kentin sahipleri nerede’ dedi.
Birkaç isim saydı, onların dışındakileri ayırdı ve etkili ve birlik değiller dedi.
Özellikle trafiğin tıkanmasına tepkili idi.
Şunu söyledi:
‘Trabzon Güney Çevre yolunu yapsa idi böyle olmayacaktı.’
Bende, Trabzon’da yeni bir projenin başladığını ve Ortahisar Su, Kanalizasyon ve Atık Sularla ilgili çalışmaların zaman, zaman trafik sıkışıklığına sebep olacağını anlattım.
‘Güneye doğru 4 ana bulvar’ dedi.
Gazipaşa’dan Boztepeye çıkacak. Erdoğdu yapılıyor ve devam etmeli Beşirli’de Vs.
Kanuni bulvarının istenilen işlevi olmadığını söyledi.
İtiraz ettim, olacak dedim. Anlattım:
Düşünün bir kamyon veya özel arac Akçaabat Darıca’dan girdi, Akçaabat’ı Güneyden geçti.
Sonrasında Söğütlü Trabzon Üniversitesi’nin arkasından devam edip Akyazı tünellerine girdi. Önüne 3 levha çıktı birisi Maçka diğeri Değirmendere ve Yomra.
Devam edecek. Tünel ve yolla Boztepe’ye gelecek ve Değirmendere’ye inecek olan inecek, diğerleri devam edip Deliklitaş’tan sahile çıkıp Maçka’ya doğru otomobilin sürecek ki Maçka yolu çift şerit olarak bitti.
Bir otomobil de Yomra tarafına Adli Tıp’ın üstünden devam edecek, Kaşüstü kavşağının üstünden Trabzon-Rize yoluna bağlanacak.
Bu bir Güney çevre yolu değildir. Ama Ulaşıtrma Alt Yapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nün büyük hizmetidir.
Trabzon eski Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nun başlattığı sonradan 3 şerite çıkardığı; Cahit Turhan ve Abdulkadir Uraloğlu’nun Genel müdür ve Bakan olarak şehre sunduğu projedir.
Maliyetli projedir.
Eski Başbakan Binali Yıldırım dahil Trabzonlu siyasetçilere ve bürokratlara bu yola aktarılan kaynak için sitem edilmiştir.
Onun için Kanuni Bulvarı bir Güney çevre yolu olmamakla birlikte tamamlandığında büyük bir işlev görecektir.
Yeter ki yönlendirmeleri yapalım.
Bu yönlendirmeyi yapacak olan da Karayolları ve Ulaştırmadır ve yapacaklardır.
Onun için Trabzon sahipsiz değildir.
Trabzon daha bir hafta önce ayın masa etrafında toplanmıştır.
Handikapımız yok mu?
Var. Trabzon’daki siyasi rekabet her zaman devam etmiştir. Bu mücadele ve gruplaşmalar hizmeti ağır götürmüştür.
Yani tokmağı aynı anda aynı yer vursa idik. Demiryolumuz da vardı, Güney çevre yolumuz da.
Yılmak yok. Takibe devam. İkisini de alacağız.
Çok Okunanlar

Trabzonspor’un Valencia’nın 2 milyon Euro talebi transferin önündeki tek engel

Trabzon Yomra’da Anaokulu Öğretmeni Hayatına Son Verdi

Trabzonspor’da Emre Mor Hareketliliği! Bonservisini Alırsa Bordo-Mavili Formayı Giymeye Hazır

Trabzonspor’da Uğurcan Krizi! Camiada Öfke Büyüyor

Trabzon Trafiğine Nefes Aldıracak 100. Yıl Kavşağı Eylülde Açılıyor

Trabzonspor’da İç Transfer Alarmı! Vişça, Ozan Tufan ve Cihan Çanak Ayrılık Yolunda, Nwakaeme’nin Durumu Belirsiz