Sevgili Okurlar, şehirlerin dinamikleri STK’lardır.

Yerel yöneticiler ve STK’lar projeleri gündeme getirir, yerel basın elinden geldiği kadar gündemde tutar, destekler, siyasetçiler Ankara’ya taşır.

Projeler Bakanlıkta olgunlaşır ve son şeklini alır, sonrasında da Genel Müdürlükler tarafından hayata geçirilir.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Arsin OSB’nin önünde yapılacak Yatırım Adası(2 bin 700 dönüm alan) ile ilgili projeyi beğeneli 10 yıl oldu.

O 10 yıl içinde olmaz denilen Rize-Artvin Havalimanına uçak indi.

Ovit Tüneli delindi.

Zigana Tüneli tamamlanma aşamasına geldi.

Güzel de oldu.

Ancak Yatırım Adası ile ilgili elle tutulur bir gelişme yaşanmadı.

Teknoloji Bakanı Mustafa Varank önce projeye inanmadı.

Trabzon Milletvekilleri bastırdı, ikna etti ve Varank bir inceleme yaptırttı.

Zeminle ilgili yapılan etüd çalışması sonrasında ise Yatırm Adası’nın fizibil olduğu yönünde bilgiler geldi.

Artık Yatırım Adası’nın temeli atılmalı. Bu Temeli Cumhurbaşkanı Erdoğan 2023 öncesinde atmalı ve takip edilmeli.

2009 seçimlerinde Çamburnu Tersanesi ile ilgili verilen sözler olmadı. Tersaneler yapıldı ama istihdam konusundan istenilen sonuç ortaya çıkmadı.

Arsin Yatırım Adası ve Yeşil Endüstri Bölgesi sadece Arsin için değil Türkiye ekonomisi içinde önemli olacak.

Arsin Organize Sanayi Bölgesinden yapılan ihracat arttı.

Türkiye genelinden arttı.

2023’ün hemen başında ihracat 250 milyar dolar hedefine ulaşma yönünde de çalışma var ve  Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan bu konuda kararlı.

Trabzon’da bu artışa katkı veriyor.

Trabzon orta ölçekli projalerini tamamladı.

Büyük projelerine odaklanmalı.

-Güney çevre yolu

-Demiryolu

-Şehir hastanesi

-Yeni Havalimanının yapımı veya geliştirilmesi

-Yatırım adası.

 Bu 5 başlık tamamlandığında Tabzon dünya şehri olur.

Olmaz demeyin. Daha önce de yazdım olur ama zor olur.

Bir dönem neyi konuştuk, Tanjant yolunu konuştuk.

Bi dönem çöp sorununu konuştuk

Şimdi fabrikası bile kuruldu.

Bir dönem KTÜ’nün eksik fakültelerini ki, O 6 fakülte de öğrenci aldı ve mezun verdi.

Trabzon’un beklediği Demiryolu, Yatırm Adası, Yeni havalimanı, Güney Çevre Yolu ve Şehir Hastanesi büyük projeler.

İnşaat girdilerinin inanılmaz arttığı bir yerde bu işleri yapmak kolay değil.

Ama devlet baba büyük.

Yapar.

Yanlış yorumlamadı isem TTSO Başkanı Sayın Suat Hacısalihoğlu, ‘Arsa fiyatları dolgu maliyetinin 2-3 katı’ dedi.

Pandemiden önce öyle idi. Ama şimdi öyle değil.

Mazotun 30 TL olduğu yerde dolgu maliyeti de arttı.

Şehir Hastanesi’nde çalışacak olan kamyonların yakacağı mazotun bedeli tam 3 katına çıkı.

Onun için hayat pahalılığı, enflasyon, dolar ve yakıt.

Bunları dengelemeden büyük projelere başlamak ve bitirmek sorun oldu.

Trabzonun hakkı.

Devlet baba büyük diyelim ve noktayı böyle koyalım.