Dünya Ticaret Merkezi, Novotel ve Cevahir’in ardından Adliye’nin de Kaşüstü’ne gelmesi o bölgede yoğunluğu artırmıştı.
Ayrıca Altay sitesi ile başlayan Villa kent projeleri, sonrasındaki site yoğunluğu Kaşüstü’nü cazibe merkezi haline getirdi.
Mimari’yi eleştirebilirsiniz, beğenirsiniz, onaylamayabilir karşı çıkabilirsiniz ancak Yomra Belediye eski Başkanı İbrahim Sağıroğlu ile Allah şifasını versin Kaşüstü belediye eski başkanı Mustafa Çam’ın bu bölgedeki müteşebbislere yaptığı kolaylıklar ve devlete yönelik arsa bağışları ile Kaşüstü şehir görüntüsüne kavuşmuştur.
Doğrudur, Yeşil alanlar ve parklar azdır yeni başkan Mustafa Bıyık bu yönde adımlar atacak eksiklikleri giderecektir.
3 yıl öncesini erken unutuyoruz.
Kaşüstü’nde Cevahirin ve Adliyenin olduğu bölgede Haziran ayı başı ile başlayan trafikteki yığılma Temmuz’da zirveye çıkar, ta okullar açılıncaya kadar işkence devam ederdi.
Öyle bir yığılma ki, kuyruk bir taraftan Arsin’e kadar gider diğer taraftan ise Üniversitenin C kapısına kadar gelirdi.
Kaşüstü geçişleri saatler sürerdi.
Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü ile Büyükşehir bu bölgeye köprülü kavşak yapmaya karar verdiler.
Köprülü kavşak kısa sürede yapılacak ve hizmete açılacaktı.
Hem Reşadiye Şenol Güneş caddesinde rantabıl kullanılmayan köprülü kavşak hem de Kaşüstü bölgesi’ndeki dükkan sahiplerinin itirazı geldi.
Hatta bu gazetede ‘Köprülü kavşağı asla denemeyin’ diye manşet de attık.
Bölgenin dalçıkla geçilmesi yönünde tüm basın sözbirliği etmişçesine bastırdı.
Ve konu dönemin İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya oradan da Başbakan Binali Yıldırım’a gitti.
Yıldırım da projenin değişimine onay verdi. Pahalı bir proje olacaktı ama olsun dedi.
Alttan geçen dereler vardı ve onlar deplase edilecek ve bunların deplase edilmesi de aylar sürecekti.
Proje başladı.
İlk alan müteahhit ve taşeronlar belli mesafe aldı. Derelerin deplase edilmesi işine gelince pes etti bıraktı, gittiler.
Yüklenici firma değişmiş ve daha deneyimli bir firma, İrem inşaat iki tüplü alt geçidi yapmaya başlamıştı.
Türkiye’nin en uzun dalçıklarından birisi için gece gündüz çalışma yaptılar.
Bir taraftan makine takviyesi, diğer yandan mühendis ve işçi takviyesi greçekleştirdiler.
Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Cahit Turhan ve Karayolları Genel Müdürü de Abdulkadir Uraloğlu olunca dalçık daha da süratlendi.
Süreçler içinde o bölge esnafı çok sıkıntı çekti.
Yine kuyruklar oluştu.
31 Mart 2019 akşamı kuzey tüp, yine kurban bayramı öncesinde de güney tüp açılarak Trabzon trafiğine büyük bir soluk getirildi.
Çift yönlü olarak dalçığa girdik ve çıktık.
Minibüsle seyahat ettik. Ve hem tatilciler hemde turistler rahat ettiler.
Emeği geçene dua ettiler.
Bitti mi?
Birde dalçığın peyzajı ve bağlatıları var.
İrem inşaatın çalışmaları son sürat devam ediyor.
Hem dalçığın üzeri hemde ana kavşak yeşerecek zaman içinde de bağlantılar sağlandığında Akyazı tünenlerinden giren Kaşüstü kavşağına bağlanabilecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Kanuni bulvarı Trabzon trafiği soluklandıracak dediği de bu.
Teşekürler Sayın Cahit Turhan,
Teşekkürler Sayın Abdulkadir Uraloğlu,
Teşekkürler Sayın Selahattin Bayramçavuş.
Elbette Teşekkürler zor projeden alnının akıyla çıkan İREM İnşaat.