Ahmet Sarı, MÜSİAD Başkanı ve Demiryolu Platformu Başkanı iken tren yolunu konuşalım demişti.
‘Demiryolunu limana nazır bir yerde konuyalım’ diyerek onu Esentepe-Sezai Uzay mahallesine getirmiş ve orada resim çekmiştim.
Sarı önemli mücadele verdi.
Demiryolu demek Trabzon ticaretine lokomotif olmak demek.
Ahmet Sarı gibi o yola Şaban Bülbül ve arkadaşları da emek verdi.
Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası katkı sağladı.
Ancak bir el o demiryolunu bir türlü ilerletmedi.
Eski Ulaştırma Bakanı ve Başbakan Binali Yıldırım’a geçmiş olsun diyorum.
Herkes sever.
Çünkü Türkiye’ye büyük hizmetler yaptı.
Tayyip Erdoğan, Binali Yıldırım, Cahit Turhan ve Abdulkadir Uraloğlu alt yapıyı çözdüler.
Aradaki Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal’ı da katalım.
Ne var ki, Karadeniz’e Demiryolu konusunda Binali Yıldırım kararlı bir adım atmadı.
Oysa o Trabzon’un fahri hemşehrisi idi.
Türkiyeyi demir ağlarla ördü ama Samsun-Trabzon veya Erzincan-Gümüşhane Trabzon demir yollarına bir türlü destek vermedi.
Bunun da bir sebebi vardır.
Ulaştırma eski Bakanı ve Karayolları eski Genel Müdürü Cahit Turhan beyle arasının sıkı fıkı olmadığını biliyoruz.
O Cahit beyi Karayolları Genel müdürlüğünden Lütfi Elvan’a aldırmıştı. Cahit beyde Ulaştırma bakanı olunca onun en yakın adamını PTT Genel Müdürü’nün kellesini aldı.
Arada olanda Trabzon’a oldu!
Geçen yıl Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Kamuran Yazıcı Devlet Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürü oldu.
Yine iş yürümedi.
Haberler hep geliyor, proje ihalesi yapıldı.
Proje çalışılıyor.
Ama ortaya bir türlü bir şey çıkmıyor.
Oysa 2023, yani Cumhuriyetin 100.yılına yakışan Erzincan Trabzon demiryoludur.
Ya da Samsun Trabzon hızlı tren hattıdır.
Bence sayın Cumhurbaşkanımız bunu açmalı ve Atatürk’ün de en büyük hayali gerçekleşmeli.
Demiryolu için mücadele verenlerden birisi de Hasan Melek.
Hazırladığı dosya önümde.
95 yaşında ve efsane.
Kendisini ziyarete gittim konuştuk.
‘Trabzon’a demiryolunun geleceğini herkes söz verdi ama olmadı’ dedi.
Hasan amca bir değerdir.
Hala kentin sorunları ile dertlenmektedir.
Onun için demiryolu Rize’ye gelsin, Ordu’ya da Giresun’a da gelsin.
Ama Trabzon ilk gelmesi gereken yerdir.
Tarihi ipekyoludur başlangıcıdır.
Demiryolu dedik diye Güney çevre yolunu da unutmadık.
Bekliyoruz. O yollar Trabzon’a gelecek.
Ve kentin kaderi tamamen değişecek.
Çok Okunanlar

Trabzon Transfer Bombasını Sonunda Patlattı: Oyuncuyu Videoyla paylaştı

Ounahi İçin Dev Rekabet: Trabzonspor ve Barcelona Karşı Karşıya

Trabzonspor’da Visca Krizi! Kasımpaşa Maçı Sonrası Taraftardan Büyük Tepki

Trabzonspor’da Orta Saha Krizi Derinleşiyor: Onuachu 10 Numara Rolünde, Tekke’ye Eleştiri Yağdı

Süper Lig’de Hakem Skandalı: Anadolu Kulüpleri Yine Biçildi!

Bölgesel Amatör Lig’de Kriz: 21 Takım Katılım Payını Yatırmadı, Ligden Çekildi