Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde her gün onlarca milletvekili çok değişik konularda önergeler verip, topluma yararlı olmanın gayretine girerler. Bazıları çok gerçekçi, bazıları da halka yaranan popülist bu önergeler sadece okunmakla kalır, görüşülmeden ait olduğu yere giderek ömrünü bitirir.

İktidar partisi AKP ve ortağı MHP her hangi bir değişiklik yapacağı zaman oyları yettiği için muhalefete bilgi bile vermeden istediği değişikliği yapar. Bunun dışında TBMM’de gurubu olan CHP, İYİ PARTİ, YENİ YOL ve DEM Parti’nin yanı sıra, gurup kuramayan diğer partilerin vekillerinin verdiği bir çok önerge de hiç sonuç getirmiyor.

Fakat, bazı milletvekillerinin görüş ve önerileri kabul görmezse de ilginç fikir ve sorularıyla doğrusu dikkat çekiyor.

Buna en iyi örnek İYİ Parti Muğla Milletvekili Prof. Dr. Metin Ergun’un Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne (KKTC) yapılan uçak seferlerinde bilet fiyatlarının yüksek olduğunu anlatan soru önergesiydi. İYİ PARTİ’li Metin Ergun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde, THY başta olmak üzere KKTC’ye sefer düzenleyen havayolu firmalarının bilet fiyatlarının vatandaşlar tarafından ciddi şekilde eleştirildiğini vurguladı.

Ergun, KKTC’nin Türkiye açısından stratejik, kültürel ve ekonomik önemine dikkat çekerek, yaz aylarında ve bayram dönemlerinde artan talebe rağmen uçak biletlerindeki yüksek fiyatların turizme ve vatandaşların bütçesine zarar verdiğini ifade etti. Yüksek ulaşım maliyetlerinin, Türk turistlerin KKTC yerine Yunanistan gibi destinasyonlara gittiğini kaydeden Ergun, bunun da KKTC ekonomisini çok olumsuz etkilediğini dile getirdi.

TBMM’de bu tür girişimler yapılırken KKTC Meclisi’nde de daha radikal bazı ilginç öneriler gündeme getiriliyor.

İki devletli veya Türkiye’ye bağlanma yani ilhak gibi konuların sıklıkla dile getirildiği bu sırada KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı, bir yandan (Fehmi) Ercan Havalimanı’nın uluslararası nitelikli olması için girişimler olduğunu söylerken, bir yandan da Ercan Havalimanı’nın Türkiye’nin bir havalimanıymış gibi lanse edilebileceğini bu sayede iç hat uçak biletlerin ucuzlayacağını dile getiriyor. Arıklı, “En kötü ihtimal, tıpkı ‘Mersin 10 Turkey’ posta koduyla nasıl uluslararası posta ve iletişimi sağlanıyorsa Ercan Havalimanı Antalya B ya da Ercan Havalimanı Çukurova B ikinci havalimanı olarak Türkiye’nin bir havalimanıymış gibi lanse edip Devlet Hava Meydanları’nın kontrolünde ve garantisinde (Fehmi) Ercan Havalimanı’nı uluslararası uçuşlara açabileceğimizi düşünüyoruz” diyor.

Erhan Arıklı, böyle bir şeyin yapılması durumunda uçak biletinde Türkiye’de olduğu gibi alt fiyat-üst fiyat (tavan fiyat) uygulaması yapılabileceğini bu nedenle de bilet fiyatların aşağıya düşeceğini sözlerine ekliyor. Arıklı, Ercan’ın iç hat kapsamına girmesi durumunda uçak şirketlerinin artık kendi kafalarına göre bilet fiyatlarını belirleyemeyeceğinin de altını çiziyor.

Bakan Arıklı’nın bu fikri kendince iyi ve haklı olabilir. Fakat KKTC’de Türkiye ile işbirliğine ve yakınlaşmaya karşı çıkan binlerce muhalif insan var. Bunlar, konuyu Türkiye’ya dahil olma veya ilhak gibi algılar ve karşı çıkarsa onlara kim nasıl bir cevap verecektir.

Kaldı ki, uluslararası havacılık kurum ve kuruluşları böyle bir uygulamaya nasıl bakacak, izin verecekler mi? Bu çok muallak bir konu olarak ortadadır. Çünkü, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi Kuzey Kıbrıs topraklarının yabancı bir ülke (Türkiye) tarafından işgal edildiğini karar altına almıştır.

İşte bu nedenle yapılacak bu uçuşlar iç hat uçuşu statüsünde görülebilir mi bunu söylemek doğrusu biraz zor.

Bu arada, Ercan Havalimanı’nda yeterli eleman olmadığı için hava sahasının denetim ve idaresi bazı saatlerde Ankara’ya devrediliyor.

Övünülecek havalimanı yapıp bir müteahhidi zengin edebilirsiniz. İyi de çalışacak eleman bulunamazsa bu meydan neye ve kime yarar ki.

Mutlu yarınlar Yavru Vatan.

[email protected]