Trabzon güzel bir şehirdir. Zorlukları da vardır.
2002 yılına kadar şehir içi dolmuş sistemini kullananlar taksilerle seyahat etti.
Özel taksi duraklarında karma marka taksiler vardı.
Ağırlıklı olarak meydan’dan mahallelere Murat ve Renault taksiler yolcu taşıdı.
Trabzon’da taksiden minibüse geçiş süreci Vali Ali Yazar dönemine rastlar.
Karadeniz Gazetesi’nin yayın kurulu üyeleriyiz.
Trabzon Valisi Adil Yazar’ı Gazetede ağırlıyoruz.
 Yazar Artvin Şavşatlıdır.
Türkiye’nin dört bir yanında hizmet yapmış ve Eyüp Aşık’ın Bakanlığı döneminde Trabzon’a vali olmuştu.
Trabzon için ne yapabiliriz dedi.
Bizlerde taksi sistemini minibüs sistemine geçirmesi halinde kendisini tarihin yazacağını söyledik.
Ve yaptı.
Önce 4 taksi bir minbüs olacaktı. Sonradan 2 taksi bir minibis oldu.
1400 civarındaki taksi 700 minibüs olarak kentin içine girdi.
Zaman içinde gördük ki, Trabzon’un trafik çözümü bu da değilmiş.
Zira minibüsler kente girdiğinde bir caddeden diğeri görülmüyordu.
Öyle devam etti.
Minibüsler kent için önemli bir ekmek kapısı oldu.
Bir minibüsten tam 4 eve ekmek girmeye başladı.
Şoförler Odası Başkanı Turan Altuntaş döneminde koltuk sayıları artırıldı.
Yeni duraklar oluşturuldu.
Ek minibüsler konuldu.
Çukurçayır 30 bin kişilik nüfusu ile çözülemez hale geldi.
Bu arada 20 yılda minibüsler eskidi.
Ağırlıklı olarak Ford olan minibüslerin değişmesi gündeme geldi.
Yaz sezonunda klimalar çalışmıyor, çalışan da hasta ediyordu.
Yine kış sezonunda kaloriferler çalışmıyor, engelli olanlar da binip çıkamıyordu.
Süreç içinde Trabzon Şoförler Odası Başkanlığına Ömer Hakan Usta geldi.
İçerden birisi. Sakin güç.
Şoför için vaadleri var.
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı da Murat Zorluoğlu seçildi.
Trabzon’da kime sordu ise ilk 5 sorun arasında trafik ve dolmuşlar sayıldı.
Trafik düzeni değişmesine rağmen çözüm olmadı.
Şimdi yeni bir ulaşım aksı oluşturulacak ve bu ulaşım aksına yeni dolmuşlar girecek. Minibüsünü ticari taksiye çevirmek için imza veren de 40 isim var.
Kalörifer ve klimalı dolmuşların engelli merdivenleri de olacak.
Her bindiğim dolmuş sürücüsüne sordum.
-Minibüsleri yenilemeyi istiyor musunuz?
‘Abi istiyoruz ama ekonomik olarak nasıl döndüreceğiz.’
Devamında da ‘Bu araçta 4 ortak var, ya da plakası ayrı kişinin, araç ayrı kişinin. Nasıl olacak?’
İşte bu karmaşayı çözecek olan da Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun kararlılığıdır.
Onda bu kararlılık var.
Şoförler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta ise tereddütlü. 2 yıl sonra seçim var, radikal karar beni koltuktan indirir diye düşünebilir.
Ortaklık pürüzlerini çözer ve kredilerle şoför esnafını desteklerse Trabzon’un yüzü güler.
Seçimi de kaybetmez.
Yeni sisteme geçmek zordur.
Ama zor olanı yapmak ayrı bir keyiftir.
Ordu’da araçlar Mor Beyaz.
Trabzon’da Bordo-Mavi olur.