Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu göreve başladıktan sonra ortak akıl ve paydaşlarıyla birlikte şehri yönetme anlayışıyla işe koyuldu.
Arkasına bakmadan son sürat ilerliyor.
Şehirde yapılacak her bir hamle için mutlak suretle tarafları bir masa etrafında toplayıp, görüş ve düşüncelerini aldıktan sonra kendi ekibiyle bir kez daha yoğurup fiiliyata öyle geçirir.
Bugüne kadar yaptığı bütün hizmetlerde bunu gördük.
Yani şehri ortak akılla yönetiyor.
Dolmuş sisteminden tutun da şehrin trafik mastır planına kadar, Ganita-Faroz projesinden, şehirlerarası otogarına kadar her bir yatırımı enine boyuna tartışarak hayata geçirdi.
Başkan Zorluoğlu, göreve gelir gelmez hiçbir belediye başkanının cesaret edemediği ve tüm belediye başkanlarının hep silinip gittiği büyük alt yapı projesini başlatıp yüzünün akıyla çıktı. Kimse buna cesaret edemezdi ama o korkmadı ve tamamladı. Trabzon’un gelecek 100 yıl için böyle bir sorunu olmayacak.
Trabzonluların daha sağlıklı su içmesi adına da su şebekesini yenilemiş, yağmur ile kanalizasyon akarlarını birbirinden ayırarak 12 dere yatağını ıslah etti. 400 km içme suyu, 100 km kanalizasyon, 70 km yağmursuyu. 200 km telekomünikasyon hattı ile şehrin altında adeta yeni bir şehir inşa etti. 100 yıl Trabzon’un böyle bir sorunu olmayacak.
Kolay iş değildir. Şehrin altını üstüne getirmek. Bunu yaparken de hem esnafın mağduriyetini göz önünde tutacak hem vatandaşın rahat dolaşmasını sağlayacaksınız. Bir de turizmi de olumsuz etkilemeyeceksiniz.
Zorluoğlu bunu yaptı
Orhan Karakulluçu’nun başını yiyen ve ondan sonra gelen hiçbir belediye başkanının girmeye cesaret edemediği şehrin alt yapısına giren tek belediye başkanıdır Murat Zorluoğlu.
Kendi siyasi geleceğini değil, yaşadığı şehrin insanlarının huzur ve refahı için didinen, onların menfaatlerini ön planda tutan Murat Zorluoğlu Trabzon’un altından girip üstünden çıkan tek adamdır.
Bir şehrin doğru planlanması altyapıdan başlar. Bu düşünceden hareketle her türlü riski göze alan Zorluoğlu (ki girip de çıkamamak da var) Trabzon’un 100 yıllık sorununu kökünden çözmüş oldu.
Sonra üst yapıya geçti.
Yine ilklere imza attı
Kimsenin araç trafiğine kapatmaya cesaret edemediği Kahramanmaraş Caddesini kapatan ve Uzunsokak, Kunduracılar Caddesi gibi şehrin kalbi konumundaki arterleri sıfırdan yaptı. Meydan bölgesi Trabzon’un aynası haline getirildi. Araç altında kalma tehlikesi yaşayan vatandaş, sokakta rahat yürümeyi öğrendi. Kendisine değer verildiğini anladı. Bu da köklü bir çözümdür.
Yalıncak Plajı’na ne demeli.
Trabzon’un yüz akı olan bir proje. Yalancı cennet gibi. Özellikle Arap turistlerin hayranlıkla ziyaret ettiği Yalıncak plajı Trabzonlulara soluk aldıran bir destinasyon oldu.
Ganita-Faroz Trabzon’un vizyon projesidir.
Yok, böyle bir güzellik.
Cennetten bir köşe desek abartmış sayılmayız.
Yıllarca ihmal edilen Trabzon halkının denizle buluşmasıdır. Birbirine kavuşan iki sevgili gibidir Ganita.
Karadeniz sahil şehirlerinden herhangi birinden böyle bir proje gösterin bana.
2023 yılını açılış yılı olarak ilan eden Başkan Murat Zorluoğlu, kurdeleleri de tek tek kesiyor. Her birinin en az ömrü 50 yıllık olan projelere imza atıyor. Günü değil geleceği kurtarıyor. Hepsi yarım asırlık projeler.
Bunlardan biri de Trabzon Şehirlerarası otobüs terminalidir. Nam-ı değer otogar.
Uzay üssü gibi. Allah nazardan saklasın.
Şehrin takozları olarak nitelendirilen bazı çevrelerin karşı direnmesine rağmen Murat Zorluoğlu duruşunu bozmadan bir gece yarısı otogarı Trabzonluların hizmetine sundu. Alın size 100 yıllık daha bir proje der gibi
Var mı başka eşi ve benzeri.
Yok.
Saymakla bitmiyor
4,5 yıla bu kadar hizmeti sığdırmak her babayiğidin harcı değil.
Sayayım size
Kadın Yaşam Merkezi, Katlı otopark, Kadınlar Pazarı, Balıkhane, Ulaşım Master Planı, Dolmuş Dönüşümü, Kızlar Manastırı, Bilim Merkezi ve Plenataryum, Atatürk Köşkü ve son olarak Avrasya Pazarı bu ay sonunda kapılarını açıyor.
Tonya, Araklı, Akçaabat, Of su arıtma tesislerinin yanı sıra yeni yollar, asfalt yollar, alt yapı çalışmaları ve niceleri.
Trabzonspor’un şampiyonluk kutlamalarıyla Trabzon’un bir dünya şehri olduğunu kanıtlamak ve turizmde lokomotif oluşturmak kolay iş değildir. Daha çok turist gelmeye başladı.
Başkan Zorluoğlu bir taraftan yatırımlarını hizmete alırken diğer taraftan da yeni projelerine devam ediyor. Bunlardan biri de hafif raylı sistemdir. Yakında kazma vuruluyor. Kanuni Bulvarı ile Güney Çevre yolu devam eden devasa projelerdir.
Gülcemal projesi Faroz limanıyla birleştirildiğinde Ayasofya sahili muhteşem bir plaja kavuşacak. İskenderpaşa katlı otoparkı şehrin park sorununu önemli ölçüde çözecek.
Trabzon çağ atladı.
Trabzon mega şehir oldu.
Yani anlayacağınız Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu hiçbir belediye başkanının yapamadığını yaptı. Hız kesmiyor. Var gücüyle şehri gecesini gündüzüne katıyor. Halkla bütünleşmesi gençlere ayrı bir değer vermesi onun yönetim anlayışının bir gereğidir.
Oturarak ahkâm kesmek kolay.
Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı yatırımları görmezden gelmek, kamuoyunu yanlış bilgilendirmek bu şehre yapılan en büyük ihanettir.
Unutmayın ki bu şehirde belli bir zümre Trabzon’un büyüyüp kalkınmasını istemiyor. Umurlarında bile değil. Maksat kendilerine menfaat sağlamak ve egolarını tatmin etmektir.
İşte Trabzon’a yapılanlar.
Hani büyüklerimizin bir sözü vardır.
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz
Trabzon halkı bu tiplere prim vermez.
Murat Zorluoğlu, yaşlısından- gencine, kadınından-çocuğuna kadar her kesime eğilen Trabzon’u bütünüyle kucaklayan şehr-ül emindir.
Trabzonlu da emindir
Kendisine kefildir
Ak Parti 31 Mart seçimlerinde Trabzon Büyükşehir belediyesi'nde Murat Zorluoğlu ile zorlanamayacağı, en rahat kazanacağı şehirlerden biridir Trabzon.