AK Parti 2004 yerel seçimlerinde Volkan Abiye kaptırdığı Trabzon Belediyesini almak için 2009’da inanılmaz yüklendi.
Başbakan Erdoğan, Bakan Özal’a talimatı vermiş ve Bakan Özak, İl Başkanı Muhammet Balta ve Merkez İlçe Başkanı Yılmaz Büyükaydın seçim kervanının önüne geçmişti.
Her akşam bir STK’yı topluyorlardı. Bakan Özak sonra akil adamlarla bir araya geldi. Kapatma davasından bir oyla kurtulan Parti, yeniden umut haline gelmişti.
Trabzon’da sıkıntı da çoktu. Büyük bir işsizlik ve mutsuzluk vardı. Cinayetler ve silahlı yaralamalar(2003-2010) bir türlü durmuyordu.
Bu olumsuzlukları ortadan kalkması için istihdam projelerinin açıklanması gerekiyordu.
Belediye Başkan adayı gösterilen Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu ki, Allah sağlığını versin, ciddi bir proje açıkladı: ‘Çamburnu’na tersanesi.’
Sürmene Çamburnu’nda büyük bir liman inşa ediliyordu ve orası tersaneye dönüştürülecek, tam 5 bin kişi çalışacaktı.
Beklenen olmadı. Çamburnu’ndaki küçük çaplı tersaneler imalathanelerini biraz daha büyüterek buraya taşıdılar, arkasından da bir iki büyük firma geldi.
İstihdam konusunda bırakın 5 bini 500 rakamı bile bulunamadı.
Türkiye arkasından 2011 seçimlerine yöneldi. TOKİ Başkanı Erdoğan Bayraktar aday olarak Trabzon’a geldi.
Trabzonspor Başkanı Nuri Albayrak, Başkan Yardımcıları Aydın Pişiren ve Faruk Kanca Spor Bakanı Mehmet Ali Şahin’e limanda Akyazı projesini anlattılar. Bayraktar, TOKİ marifetiyle dolguya başladı.
Bayraktar’ın bir diğer hedefi ise Çömlekçi dönüşüm projesi idi. Dönüşüm projelerinde ayrıldığı 2013 yılının sonuna kadar Tabakhane ve Zağnos tamamlandı, Çömlekçi Arafilboyu ile planlandı. Yerine gelen Fatih Belediye Başkanı Ergün Turan dönüşümü sadece Çömlekçi mahallesinin içine çekti.
Bayraktar döneminde gündeme gelen bir de lojistik liman vardı. Lojistik, İyidere köprüsünün hemen doğusuna Of ilçesinin sınırlarına kurulacaktı.
Nasıl oldu ise lojistik kaydı ve birkaç yıl sonra da Rize’de yapılacağı seslendirildi.
Trabzon’da 2 projenin akıbeti olumsuz sonuçlanınca, Arsin’de Organize Sanayi Bölgesinin batısı ile doğusunun arasında sahilde dolgu ile planlanan yatırım adası projesi çizildi.
Ve Yeşil Endüstri Bölgesi adıyla Zonguldak ile birlikte kararı alındı ve resmi gazetede yayınlandı.
Dolgu sonrasında Yatırım Adası hem yurt içinden hem de yurt dışından firmalar katma değeri yüksek üretim yapacak ve binlerce insan ekmek yiyecek, iç ve dış ticarete de yeni bir soluk olacaktı.
Yatırım adasıyla ilgili ilk sorun Sanayi ve Teknoloji Bakanı Trabzonlu Mustafa Varank döneminde gündeme geldi.
Proje Varank’a anlatıldı ama Varank, ‘Böyle bir yatırım gündemimizde yok’ dedi. Bunun üzerine Trabzon Milletvekilleri bastırdılar ve Proje için Trabzon valiliğine 1 milyon TL gibi bir ödenek sağlayıp, en azından gündemde tuttular.
Trabzonlu Bakan Varank değişip, Trabzon Damadı Bakan Mehmet Fatih Kacır işbaşına gelinde yeniden umutlarımız tazelendi.
Yatırım odasının önüne inecek olan derelerde ve denizin zemininde çalışma yapıldı. Hatta, nitelikli dolgu malzemesinin alınmasına yönelik de Arsin Karadağ ve Şenkaya mevkiinde araziler bakıldı.
O dönemin Arsin Belediye Başkanı Sayit Gürsoy ne kadar çaba harcadıysa da temel atma bir türlü gerçekleşmedi.
Ve sonuçta yatırım adası 2025 ve uzun vadeli projelerde de yer almadı.
2025 yılında sadece yüzde 70 ve üzeri gerçekleşmiş yatırımları bitirecek olan ve acil olmayan hiçbir yatırıma kaynak aktarmayan Hazine ve Maliye, Arsin yatırım adasının da rafa kalktığını açıklıyor gibi idi.
Dün basın toplantında TTSO Başkanı Erkut Çelebi, Türkiye’de büyük bir yatırım yapacaksan önce Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı ikna edeceksin mesajını verdi.
Yatırım adası ‘Yap-İşlet’ yöntemiyle olabilir miydi? Girişimciler yapar ve sonrasında da ortak bir yönetimle işletebilirlerdi.
Yatırımcıyı bulmadan, yapılacak olan dolgu sadece ve sadece Karadeniz açıklarından geçen Gürcistan deprem fay hattına baskı yapar o kadar!