Öyle, böyle Trabzon’un en gözde tesisi idi.
Bir dönem Trabzon’un en üst düzeydeki iş adamları ve eşleri bile hafta sonu çaylarını Çimento fabrikasının sosyal tesislerinde yapardı.
O dönemde bile gazetecilerin hedefinde Çimento fabrikası var idi.
Her gazetecinin bir çimento fabrikası haberi vardır:
‘Zehirleniyoruz!’
Çimento fabrikası yıllarca Devlete katkı sağladı.
Önce Uzanlar kaptı, sonra ise Aşkale Çimento satın aldı.
Aşkale Çimento satın aldı, adam gibi de işletti.
Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında Trabzon için çok şey yapmadılarsa da
söz verdikleri gibi fabrikayı da taşıdılar.
Hem de Trabzon Akoluk da çevreci bir fabrika yaparak.
Trabzon Çimento fabrikasının bacaları da yıkıldı.
Seri bir şekilde kaldırılıyor.
Fabrika taşındıktan sonra ortaya büyük bir alan çıkacak.
Bu arsa nasıl değerlendirilecek?
Aşkale çimentoya ait alan arsa yeniden konumlandırılacak.
Ticaret alanı mı olacak?
Yoksa kamulaştırılarak bedeli karşılığı Trabzon’a mı kalacak?
Şehir hastanesinin bu bölgeye yapılması gündeme geldiğinde Vali Abdülcelil Öz şunu söylemiş idi,
‘İstimlak bedeli, sağlık bakanlığının yıllık istimlak bedelinin 10 katı.’
Demek ki istimlakı zor.
O zaman arsa, sahibi Aşkale Çimento ile planlanacak.
Belki imarını Aşkale yapacak..
Bel ki, Trabzon’a yaşam alanları olacak.
Trabzon için istimlakler sorun.
Kanuni bulvarının istimlak bedellerinin 1 milyar TL’yi geçmesi üzerine Ankara’da işimiz zorlaşmış.
Hatta kulislere düşen bilgilere göre iki kavşak,
Birisi Değirmendere Vardallar otomotivin etrafı ve karşısındaki kavşağın,
Diğeri ise Fatih Eğitim fakültesinin önündeki kavşağın istimlak bedeli Ulaştırma Bakanının gözünü korkutmuş.
‘Bu kadar büyük bedelli istimlakleri yapamayız’ demiş.
Ekonomik sıkıntılar var.
Ama Trabzon trafiği eğer uzun vadeli rahatlayacak ise ya Güney çevre yolu yapılacak ya da bu şehir içi geçişleri tamamlanacak.
Şu anda Trabzon’un acil beklediği kavşaklar arasında Değirmendere ve Fatih Eğitim kavşakları 2.derecede.
Sıkıntılı olan bölgeler
Tünel geçişi,
Kaşüstü ve Haçkalı baba devlet hastanesinin önü.
Diğerlerinin de mutlaka yapılması gerekmekte.
Trabzon’un en önemli eksiği planlama ve aciliyet sırası.
Bu sırayı iyi belirlemeliyiz.
Aynı işlevi görecek birden çok yatırımı hizmete sokmaktansa tüm şehrin önünü açacak yatırımlar öne çıkarmalıyız.
Bakın demiryolu meclise gitti.
Yeni bir tartışma daha başlayacak.
Çünkü milletvekilleri Samsun-Trabzon-Rize için bastıracak.
Oysa Erzincan-Trabzon hattı nerede ise proje ihalesi aşamasına kadar gelmişti.
Karadeniz insanı cesur, mert ve hareketli
Ama planlama konusunda da kadar eksik..