Uzun yıllar Rize, Gümüşhane ve Giresun’un siyasetçileri Trabzon havalimanına inip buradan kendi illerine ve ilçelerine geçtiler. Rizeli vatandaşlarımız hem Mesut Yılmaz’ı hem de Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Bakanları Trabzon’da karşıladı ve buradan uğurladılar.

Son 10 yıl içinde Giresun-Ordu, hem de Rize-Artvin kendi havalimanlarına kavuştu. Denizin üzerinde dolgu ile yapılan havalimanları mühendislik harikası oldu.

Gümüşhane-Bayburt havalimanı da Salyazı’da tamamlandı. Tarihi netleşmedi ama çok gitmeden orası da hizmete alınır.

Dünyanın ateş çemberine döndüğü bir süreçte ülke savunması için bu havalimanları çok önemlidir. Şehitlerle hepimizi yakan son Orman yangınları ile havalimanlarının sadece yolcu uçaklarının inip kalkması için kullanılmadığı ortaya çıktı!

Demiryolu öncelikli olsa da Trabzon havalimanı öne geçti. Yeni havalimanının yapılması yıllardır konuşuluyor ve ilk kez projesi ete kemiğe bürünüyor.

Mevcut havalimanının kuzeyinde Mehmet Ali Yılmaz tesislerini etkilemeyecek havalimanı ile ilgili dün aldığım bilgiler önemli idi.

Türkiye’nin en büyük proje firması olan Yüksel Proje Havalimanının hem ÇED raporunu hem de projesini tamamlamak üzere..

İhaleye çıkış rakamları da aşağı-yukarı netleşmiş.

20 milyar TL’lik bir dolgu ve 9 milyar TL’lik üst yapı yatırımı ile havalimanının başlayacağı konuşuluyor,

Yakın zamanda ihale edilecek olan havalimanının temeli de Cumhuriyetimizin kuruluşunun 102. yılında 29 Ekim 2025 tarihinde atılması planlanıyor.

Hangisini önce isterdiniz diye sorsalar demiryolunu derim ama yeni bir havalimanı da Trabzon için elzem.

Trabzon havalimanının pist uzunluğu 2640 metre. yetersiz kalıyor.

Yeni havalimanı yapıldığında Trabzon havalimanına çitf katlı Aırbus uçaklar inecek ki, her bir uçakta 500’e yakın yolcu olacak.

Havalimanı kaç yılda biter?

Hem Giresun hem de Rize havalimanlarının yüklenicisi Cengiz inşaat işlerini 4’er yılda bitirdiğini düşünürsek Trabzon yeni havalimanı inşaatının 5 yıl içinde hizmete alınabileceğini söyleyebiliriz.

Ekonominin sıkışık olduğu bir dönemde böylesine büyük bir yatırımın temelinin atılması tasarruflara takılmaz mı?

Bence takılmaz.

Trabzon’un mevcut havalimanı çok değerli bir arsa. İnşaat alanına dönüşecek ve orada ya ihracata yönelik sanayi bölgeleri ile ofisler oluşturulacak ya da konutlar inşa edilecek.

Buradan elde edilecek olan gelir, mevcut havalimanını yapar ve devletimizin kasasına para da kalır.

Trabzon ile ilgili bir bilgi daha aktarayım, Karayollarının hem Meydan’da hem de Sahilde Reşadiye kavşağında yaptığı üst geçitlerle ilgili Büyükşehir Belediyesi KTÜ’ye yazı yazdı ve görüş istedi.

KTÜ yıkılmasında bilimsel olarak bir sorun yok derse yıkım ihalesi yapılacak ve mevcut üst geçitler kaldırılarak Arafilboyu’ndan gelen yol hemzeminle birlikte Gazipaşa mahallesine bağlanacak ve Hacıkasım’a doğru devam edecek, sahildeki üst geçidin yerine ise Pazarkapı’da olduğu gibi döner kavşak yapılacak.

Abdulkadir Uraloğlu Bakanımız bizim için büyük şanstır. Kanuni Bulvarı bitiyor, raylı sistem ve havalimanı başlıyor.

Demiryoluna da çok geçmeden sıra gelecek..

Sadece biraz daha sabır.