Dün bölgemiz için güzel bir haber daha okuduk.
 
‘Zigana Tüneli'nin yüzde 52'lik bölümü geçildi.’
 
Hiç kolay bir proje değil.
 
Türkiye ulaşımda son 15 yılda büyük işler yaptı. Nasıl ki Cumhuriyet öncesi sahip olduğumuz karayolu ve demir yolu ağı siyahla beyaz gibiyse son birkaç yılda da yapılan işler o şekilde.
 
Kuşkusuz borçsuz bir ülke değiliz, yine de borçla kalkınan ülkelere baktığımızda Türkiye çok sayıda ülkeden verileri daha sağlam durumda.
 
IMF’ye 25 milyar dolar ödemiş borcu kapatmışız.
 
Evet, şimdilerde Y, Z kuşağı gibi istisnaları bir kenara bırakacak olursam Türkiye’nin ulaşımda çekmiş olduğu çileleri bilmez.
 
Bundan 30 yıl öncesine kadar köylü, köylerinden sabaha ermeden kalkar sırtlarında onlarca kilo sepetlerle at yolu dediğimiz patika yollarla şehre iner akşam tekrar yürüyerek köye çıkarlardı, o gün yolda biterdi.
 
Kar, tipi, yağmur, dolu, buzlanma gerisini siz düşünün.
 
Tarihe not düşmek lazım.
 
1800 metre rakımdan bin rakıma inen yeni Zigana Tüneli’ne iniyoruz.
 
Hafif karda kapanan Zigana Tüneli için yeni dönemde artık böyle bir manzara olmayacak.
 
Ölümlü kazaların olduğu, bir çok işin aksadığı Zigana Tüneli yeni hatla çift tüplü olarak geçilecek ve hem bölgemiz hem Doğu-Güneydoğu, İpek yolu ticareti için müthiş olacak.
 
Yeni güzergah Maçka Başarköy, Gümüşhane Köstere Köyü bağlantılarıyla Zigana Dağı geçilmiş olacak.
 
Dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en uzun çift tüplü kara yolu tüneli.
 
2 yıl önce dönemin başbakanı Binali Yıldırım tarafından temeli atılan tünel gelecek yıl hizmete alınacak.
 
Tünel, Gümüşhane ile Trabzon arasındaki ulaşımı 30 dakikaya çekiyor.
 
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, İstanbul Belediye Başkan adayı olan Binali Yıldırım ve Ulaştırma alt yapı bakanı Cahit Turhan, karayolları genel müdürü Abdulkadir Uraloğlu ulaşım noktasında ciddi gayret gösterdiler.
 
Erdoğan en son Trabzon’da da açıkladı, hem hafif raylı sistem hem de yüksek hızlı tren noktasında gerekli adımlar atıldı. Hafif raylı sistem ve Metro ile ilgili olarak 2015 yılında çizdiğimiz ve TAKA’da önerdiğimiz hat gerçek oluyor. Tıpkı TAKA Gazetesi kurulduğunda ‘Asrın projesi’ diyerek haber yaptığımız Zigana tünelinde olduğu gibi.
 
Bir işi yapmak için önce hayal edeceksin.
 
Trabzon ve Karadeniz Bölgesi ulaşım ağında gelecek dönemde daha iyi bir noktada olacak.
 
Bu yeni iş sahaları, daha fazla ihracat daha çok üretim ve ekonomik refah demek.
 
Yeni Ovit Tüneli’nden geçenler yaşadıkları rahatlığı Zigana’da yaşamış olacak.
 
Gümüşhane Belediye Başkanı Ercan Çimen şöyle diyor: ‘Gümüşhane, İpek Yolu üzerinde geçiş noktasında, yani Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya oradan da Güneydoğu Anadolu'ya bağlayacak en rahat geçiş noktası.
Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'a, dönemin başbakanı Binali Yıldırım'a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı'mız Mehmet Cahit Turhan ile devletimiz ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.
Bu yollar ve tünel projeleri şehrimizi çok rahatlattı.
Şehir nefes almaya başladı.’
 
Umuyoruz ki açılış Ulaştırma Bakanımız Cahit Turhan’a nasip olacak.
 
Turhan, geçtiğimiz günlerde bölgedeydi, A’dan Z’ye her kilometredeki gelişmeleri izliyor.
 
Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu da beraberinde.
 
Uraloğlu, Samsun Bölge Müdürü iken Karadeniz yollarına imzasını attı.
 
İzmir Bölge Müdürü iken Zeybekler diyorı Ege’yi baştan başa ördü.
 
Şimdide Karayolları Genel Müdürü olarak önemli aksları birbirine bağlayan yol ve tünellerle uğraşıyor. Millet adına okur adına teşekkürler.