Arsin OSB’nin 1986 yılında temelleri atılmış ve o gün Madenli Köyünün tamamına yakını ve Nuroğlu mahallesinin bir bölümü, istimlakler sonucu topraklarından ayrılmak zorunda kalmışlardı.
Kurulan OSB önemli aşamalardan geçti ve bugün 5 bin işçinin çalıştığı ihracat merkezi haline geldi.
Birkaç yıldır Afgan ve Suriyeli işçiler yoğunlaşsa da OSB Trabzon için son derece kritik sanayi merkezidir.
Arsin OSB dolunca önce Beşikdüzü OSB, ardından Vakfıkebir ve Şinik OSB’lerde de yatırımlar yapıldı.
Denize ve Kafkaslara yakınlığı ile Arsin Sanayi Bölgesi avantajlı. Bu avantajı sebebiyle de tercih ediliyor.
Trabzon merkezde tesisler büyüdükçe Arsin’e, OSB’ye taşınmak zorunda kalıyorlar.
Onun içindir ki, OSB’nin genişlemesi gündeme gelmiş.
Bunun için OSB Müdürlüğü ile Ticaret İl Müdürlüğü ve Ticaret Bakanlığı Organize Sanayi Bölgelerini Geliştirme Başkanlığı ortak bir çalışma başlatmışlar.
OSB’nin büyüme projesi Çevre Şehircilik ve İklim Değişikiği Bakanlığından geçmiş ve Ticaret Bakanlığına gitmiş.
Arsin’de Nuroğlu Mahallesinde büyük bir endişe var.
Yol-İş sendikasının Trabzon’daki 2 numaralı ismi Ahmet Nuhoğlu ve köyün ileri gelenlerinin haklı olarak serzenişi sürüyor. ‘Biz 1986 yılındaki istimlakler de köyümüzün yarıdan fazlasını verdik. Burada kimse huzurumuzu kaçırmaya kalkmasın’ diyorlar.
Bana göre de Arsin OSB’nin Güneye doğru büyümesi doğru değil.
Doğu bölgesi, Yeşilyalı istikameti daha rantabl..
Bir ara Trabzonspor’a yeni stadyumun orada yapılması da gündeme gelmiş ve şehre uzak denilerek vazgeçilmişti.
OSB’nin doğusundaki arazinin önünde karayoluna sıfır sıralı bloklar var, bu doğru.
Bir köyü ortadan kaldırmaktansa o apartmanları istimlak etmek daha mantıklı.
Ya da o blokların 100 metre arkasından güneye doğru Güney- Doğuya OSB’nin genişleme alanı çizilebilir. Nuroğlu Mahallesi de istimlaklerin dışında kalır.
Nuroğlu Mahallesi sakinleri konuyu milletvekillerine de ulaştırdılar.
Dün Trabzon milletvekili ve Meclis Ulaştırma ve Turizm komisyonu Başkanı Adil Karaismailoğlu’nu aradım.
Karaismailoğlu, ‘Konudan haberdarım, bana da ulaştılar. Eğer vatandaş istemiyorsa vatandaşa rağmen yatırım yapmayız. Farklı alternatifleri deneriz. Kimse vatandaşı rahatsız etmesin.’ dedi ve mahalle halkına bir nefes aldırdı.
Trabzon çok büyük yatırımlar aldı. Ulaştırma alanında hem Cahit bey, hem Adil bey hem de Abdulkadir bey dönemlerinde güzel işler yapıldı.
Yine de yaz sezonunda sıkışan bazı bölgeler var.
Körfez ülkelerinden gelen turistler ağırlıklı olarak Kaşüstü bölgesinde konaklıyorlar.
Tamamına yakınının altında kiraladıkları otomobilleri var.
Hem Avrupa’dan hem de Marmara bölgesinden gurbetçiler de yoğun olarak geliyorlar.
Akşam Saatlerinde Kaşüstü-Yomra arasını geçmek bir saati buluyor.
O bölgede (Yomra-Elma kavşağı) battı-çıktı yapılmalı.
Karaismailoğlu, ‘Şu anda geçici bir çözüm üreteceğiz zamanla da kalıcı bir projenin uygulanması için adım atacağız’ dedi.
Adil Karaismailoğlu, hem yatırım adasının hem de havalimanının uzun vadeli projeler olduğunu söyleyerek, ‘Yeni havalimanının yapılması için hem sahildeki Spor tesislerinin hem de sosyal tesislerin taşınması şart. Onlar taşınmadan havalimanı zor’ diye konuştu.
Mevcut havalimanı arazisinin çok özel olduğunu da söyleyerek, ‘Trabzon’un geleceğini şekillendirecek bir yatırım orada yapılabilir’ ifadelerini kullandı.
Tekrar OSB’ye dönersek.
Yatırım ve orta ölçekli sanayi önemli.
Ancak bunun altyapısını yaparken vatandaşın toprağından edilmemesi daha da önemli.