14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı ve 28. Dönem milletvekilliği seçimlerine sona gelindi.
Yurt dışında oy kullanma işlemi başlamasına rağmen bir sonraki Pazar günü Türk halkıda sandık başına gidecek.
Vatana millete hayırlı olur inşallah
Yaklaşık 65 milyon seçmen var.
Kaçı sandığa gider bilmiyorum ama öyle tahmin ediyorum ki bu zamana kadar yapılan en yüksek katılımlı seçim olacak.
İktidar Partisi AK Parti ortaklarıyla birlikte Türkiye’yi karış karış dolaşırken her gün bir veya birkaç yerde açılışlar ve temel atma törenleri düzenleniyor.
Bir gün Ankara, bir gün Bursa, bir gün İstanbul, bir gün Nevşehir, Niğde, Artvin ve dün de Trabzon
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan dün akşam saatlerinde Trabzonlularla kucaklaştı.
Binlerce seçmen onu dinlemeye geldi.
Ve muhteşem bir kalabalık oluştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Trabzon’da yapılan yatırımlara değinirken Türkiye’nin en büyük iddiaya göre dünyanın en uzun ikinci tüneli olan Zigana Tünelini hizmete açtı.
Zigana Tüneli’ni Trabzon-Gümüşhane arasını yarım saat kısaltmış olmasına bakmayın.
Bu yolun özelliği çoktur ve büyüktür.
Trabzon’u Doğu Anadolu’ya hatta İran’a bağlayan Uluslararası bir yoldur.
Trabzon’un iki Uluslararası yolu olmuş oldu.
Biri Gürcistan, diğeri İran
Uluslararası yol olma özelliğinin yanında Trabzon’un Güney Çevre Yolu ile birlikte Güney’e açılmasını sağlayacak, şehrin büyüyüp gelişmesine önemli katkı sağlayacak.
Diğer taraftan da Samsun-Sarp demiryolunun yapılacak olması, vaadinin verilmesi Trabzon’u jeopolitik olarak ne konuma getirdiğini siz düşünün.
Güney Çevre Yolu’nun önemi gerçekten büyüktür.
1980’li yıllarda Devlet Bakanı Eyüp Aşık döneminde bir lira ödenekle Devlet Planlama Teşkilatı yatırım programına alınan Güney Çevre Yolu’nun temelini atmak ne yazık ki 40 yıl sonra AK Parti iktidarına nasip oldu.
İnşallah akıbeti yatırım programına alındığı gibi değil yani 40 sene sonra hizmete girmez en kısa sürede ulaşıma açılmasını temenni ederiz.
Akıbeti temel atılması gibi olmaz.
Bugün yaşayan insanlar açılışını görür mü görmez mi bilmiyorum ama Trabzon’un geleceği gerçekten Güney Çevre Yolu’na bağlıdır.
Çünkü şehir Akçaabat ile Yomra arasında sıkışmış Kuzey’e açılma şansı olmayan tek çıkar yönü güney olan bu 4 bin yıllıktarihi geçmişine layık olur.
Tarihi İpekyolu üzerinde yer alan Trabzon’un geleceği de kurtarılmış olur.
Aslında sadece Trabzon’un değil Türkiye’nin de geleceğini Avrupa’da aramak değil.
Doğru olanı Türkiye, Türki Cumhuriyeti ülkeleriyle olan ilişkilerine bağlıdır.
Biz hep batıya baktık, doğuya sırtımızı çevirdik.
Doğuya yönümüzü çevirmeliyiz.
İşte Zigana Tüneli, Trabzon Güney Çevre Yolu yönümüzü doğuya, Asya’ya çevirmeye vesile olacak değerdedir.
Sadece bir tünel ve bir çevre yolu olarak bakılmamalı.
Güney Çevre Yolu’nun Mersin’den Rize’ye kadar uzanacak olması ve dikey bağlantı yollarıyla şehirlerle, ilçelerle buluşturulması hem ulaşımın rahatlamasına hem de yapılaşmanın güneye kaydırılmasına da vesile olacaktır.
Trabzon’da yatırım üstüne yatırım yapılıyor
Hizmet üstüne hizmete açılan yatırımlar var.
Yatırım açılış, yatırım açılış inanın insanın başı dönüyor.
Bunlardan bir tanesi de Ganita-Faroz projesidir.
Tek kelime ile muhteşem.
Açılış törenine gittim, inanın hayran kaldım.
Daha önceki bir makalemde anlatmaya çalıştım gerçekten fevkaladenin fevkinde.
Enfes bir proje.
Ama önemli olan bu yatırımları yapmak kadar da koruyup kollamaktır.
Yapılan eserlere hepimiz sahip çıkmalıyız.